Komunikace v organizaci [rukopis] /
Víková, Petradis
Kocianová, Renata,1964-mzk2005282208ths
Univerzita Karlova.Katedra andragogiky a personálního řízeníkn20030514003dgg
manuscripttext
diplomové práceczenas
Praha,
2001
cze
V teoretické části vycházím z pohledu psychologie na interpersonální komunikaci. Předkládám zde obecné poznatky o procesu komunikace, o jednotlivých typech a stylech komunikace. Dále navazuje kapitola věnovaná komunikaci aplikované na podnikové prostředí, kde postupně rozebírám dle mého názoru významné aspekty, které se podílejí na tvorbě komunikačního procesu, popřípadě ovlivňují celkovou úroveň komunikace v tomto prostředí, jako např. cíle, formy a prostředky komunikace, komunikační systém, úloha manažera a z toho vyplývající komunikační bariéry či dovednosti.Podkladem pro třetí kapitolu jsou praktické poznatky o podnikové komunikaci ve společnosti Nokia Group. Součástí je letmé seznámení s touto společností, s její obchodní činností, s hlavními principy podnikové kultury, s podnikovou strategií a podnikovými cíli a záměry. Uvedené aspekty jsou základním východiskem pro koncipování komunikačního systému v rámci této společnosti . V samostatných subkapitolách se pak zabývám prostředky komunikace a způsoby, které vedou ke zvyšování účinné výměny informací v této společnosti . V této souvislosti bych ráda upozornila na tu skutečnost, že množství údajů uvedených v praktické části je částečně limitováno z důvodu důvěrného charakteru těchto informací.V závěru své diplomové práce bych se chtěla pokusit o zhodnocení problematiky procesu vnitrofiremní komunikace z hlediska teoretických přístupů, neboli poznatků získaných na základě studia dostupných odborných pramenů, a z pohledu reálné podoby podnikové komunikace v prostředí mezinárodní organizace Nokia Group.
Diplomová práce (Mgr.)--Univerzita Karlova. Filozofická fakulta. Katedra andragogiky a personálního řízení, 2001
Obsahuje bibliografii na s. 85
V teoretické části vycházím z pohledu psychologie na interpersonální komunikaci. Předkládám zde obecné poznatky o procesu komunikace, o jednotlivých typech a stylech komunikace. Dále navazuje kapitola věnovaná komunikaci aplikované na podnikové prostředí, kde postupně rozebírám dle mého názoru významné aspekty, které se podílejí na tvorbě komunikačního procesu, popřípadě ovlivňují celkovou úroveň komunikace v tomto prostředí, jako např. cíle, formy a prostředky komunikace, komunikační systém, úloha manažera a z toho vyplývající komunikační bariéry či dovednosti.Podkladem pro třetí kapitolu jsou praktické poznatky o podnikové komunikaci ve společnosti Nokia Group. Součástí je letmé seznámení s touto společností, s její obchodní činností, s hlavními principy podnikové kultury, s podnikovou strategií a podnikovými cíli a záměry. Uvedené aspekty jsou základním východiskem pro koncipování komunikačního systému v rámci této společnosti . V samostatných subkapitolách se pak zabývám prostředky komunikace a způsoby, které vedou ke zvyšování účinné výměny informací v této společnosti . V této souvislosti bych ráda upozornila na tu skutečnost, že množství údajů uvedených v praktické části je částečně limitováno z důvodu důvěrného charakteru těchto informací.V závěru své diplomové práce bych se chtěla pokusit o zhodnocení problematiky procesu vnitrofiremní komunikace z hlediska teoretických přístupů, neboli poznatků získaných na základě studia dostupných odborných pramenů, a z pohledu reálné podoby podnikové komunikace v prostředí mezinárodní organizace Nokia Group.
interpersonální komunikace
nonverbální komunikace
sociální komunikace
verbální komunikace
Komunikační techniky
Podniky