Vzdělávání zážitkem - outdoorový trénink [rukopis] : (teoretické přístupy ke vzdělávání dospělých prostřednictvím zážitku a návrh outdoorového tréninku) /
Vendleková, Martinadis
Beneš, Milan,1950-xx0004727ths
Univerzita Karlova.Katedra andragogiky a personálního řízeníkn20030514003dgg
manuscripttext
bakalářské práceczenas
Praha,
2005
cze
Oblast učení se zážitkem, vlastní zkušeností prochází velmi dynamickým vývoj em, tak jako jiné oblasti profesního vzdělávání dospělých. Rovněž stav vnímání "outdoorových tréninků", v profesionálních kruzích, je značně široký, velmi různorodý a nejednotný. Dovoluji si proto poukázat na teoretická východiska praxe outdoorového vzdělávání z perspektivy vědních oborů filozofie, teorie managementu, psychologie, sociální psychologie a andragogiky. Praktickou stránku syntezi, uvedených odborných pohledů, představuje můj návrh outdoorového tréninkového programu dle specifického zadání klienta. Cílem mé bakalářské práce je objasnění ideového pozadí vzdělávání zážitkem a praktických zkušeností, které vedou k návrhu programu v souvislostech interdisciplinárního oboru vzdělávání dospělých v podmínkách České republiky. Důraz kladu na filozofický výklad pojmů (např. "kvalita života"), který považuji za základní zdroj uvažování o životě a jeho smyslu ze zkušenostního úhlu pohledu. Věnuj i se rovněž bližší charakteristice pojmů v oblasti učení se zážitkem, jejichž pojmová a obsahová struktura není dosud stabilizována. Důležitým pramenem informací je legendární organizace, Prázdninová Škola Lipnice, založená už v roce 1977, která se profesionálně věnuje pobytům v přírodě a experimentálním projektům v oblasti vzdělávání zážitkem. Informace o metodách učení se zážitkem a zkušenosti (na mezinárodní úrovni) j sem získala z dokumentů nadnárodní vzdělávací organizace Outward Bound, která 4 je specifickou školou rozvoje osobnosti člověka prostřednictvím výchovy v přírodě.
Bakalářská práce (Bc.)--Univerzita Karlova. Filozofická fakulta. Katedra andragogiky a personálního řízení, 2005
Obsahuje bibliografii na s.55-59
Oblast učení se zážitkem, vlastní zkušeností prochází velmi dynamickým vývoj em, tak jako jiné oblasti profesního vzdělávání dospělých. Rovněž stav vnímání "outdoorových tréninků", v profesionálních kruzích, je značně široký, velmi různorodý a nejednotný. Dovoluji si proto poukázat na teoretická východiska praxe outdoorového vzdělávání z perspektivy vědních oborů filozofie, teorie managementu, psychologie, sociální psychologie a andragogiky. Praktickou stránku syntezi, uvedených odborných pohledů, představuje můj návrh outdoorového tréninkového programu dle specifického zadání klienta. Cílem mé bakalářské práce je objasnění ideového pozadí vzdělávání zážitkem a praktických zkušeností, které vedou k návrhu programu v souvislostech interdisciplinárního oboru vzdělávání dospělých v podmínkách České republiky. Důraz kladu na filozofický výklad pojmů (např. "kvalita života"), který považuji za základní zdroj uvažování o životě a jeho smyslu ze zkušenostního úhlu pohledu. Věnuj i se rovněž bližší charakteristice pojmů v oblasti učení se zážitkem, jejichž pojmová a obsahová struktura není dosud stabilizována. Důležitým pramenem informací je legendární organizace, Prázdninová Škola Lipnice, založená už v roce 1977, která se profesionálně věnuje pobytům v přírodě a experimentálním projektům v oblasti vzdělávání zážitkem. Informace o metodách učení se zážitkem a zkušenosti (na mezinárodní úrovni) j sem získala z dokumentů nadnárodní vzdělávací organizace Outward Bound, která 4 je specifickou školou rozvoje osobnosti člověka prostřednictvím výchovy v přírodě.
Outdoor training
zážitková pedagogika
Vzdělávání dospělých