Politika vzdělávání [rukopis] : (analýza české vzdělávací politiky) /

Politika vzdělávání [rukopis] : (analýza české vzdělávací politiky) /

Voborová, Olgadis

Beneš, Milan,1950-xx0004727ths

Univerzita Karlova.Katedra andragogiky a personálního řízeníkn20030514003

manuscripttext

bakalářské práceczenas

Praha,

2003

cze

Jedním z faktorů, který vždy ovlivňoval rozvoj národů a jejich postavení v širším společenství, byla vzdělanost jejich obyvatel. Význam vzdělanosti v celkovém společenském dění se stále zvyšuje, jeho chápání se mění a obsah rozšiřuje vlivem nových poznatků. Pro ekonomický růst země je nezbytná akumulace nejen fyzického, ale i lidského kapitálu. Podle výsledků mezinárodních organizací se lidský kapitál, měřený především vzděláním pracovní síly, stal v posledních 20 letech druhým nejsilnějším faktorem ekonomického růstu hned po liberalizaci obchodu. Jinak řečeno, ty země, které jsou po ekonomické stránce nejbohatší, mají také nejkvalitnější vzdělávací soustavy, jak ukazují data z mezinárodních analýz. Přínos vzdělání pro společnost zahrnuje nejen zvýšení produktivity, ale i celou řadu neekonomických efektů, jako jsou vyšší stupeň soudržnosti společnosti, nižší kriminalita, lepší zdravotní stav, lépe informovaní občané apod. Pro jednotlivce představuje lepší pozici na pracovním trhu a vyšší kvalitu sociálního i osobního života. "Vzdělávání v současné civilizaci prochází mohutným rozvojem. Mluví se o učící se společnosti (Iearning society), ve které nejen povinné školní vzdělávání, ale i veškeré další formální a neformální vzdělávání nabývá stále většího významu pro život lidí. Všechny vyspělé i méně rozvinuté země se podle svých ekonomických možností a kulturních orientací snaží vybudovat co nejdokonalejší vzdělávací systémy jakožto nezbytný předpoklad k svému dalšímu rozvoji.

Bakalářská práce (Bc.)--Univerzita Karlova. Filozofická fakulta. Katedra andragogiky a personálního řízení, 2003

Obsahuje bibliografii na s.49-51

Bibliogr. s. 51

Jedním z faktorů, který vždy ovlivňoval rozvoj národů a jejich postavení v širším společenství, byla vzdělanost jejich obyvatel. Význam vzdělanosti v celkovém společenském dění se stále zvyšuje, jeho chápání se mění a obsah rozšiřuje vlivem nových poznatků. Pro ekonomický růst země je nezbytná akumulace nejen fyzického, ale i lidského kapitálu. Podle výsledků mezinárodních organizací se lidský kapitál, měřený především vzděláním pracovní síly, stal v posledních 20 letech druhým nejsilnějším faktorem ekonomického růstu hned po liberalizaci obchodu. Jinak řečeno, ty země, které jsou po ekonomické stránce nejbohatší, mají také nejkvalitnější vzdělávací soustavy, jak ukazují data z mezinárodních analýz. Přínos vzdělání pro společnost zahrnuje nejen zvýšení produktivity, ale i celou řadu neekonomických efektů, jako jsou vyšší stupeň soudržnosti společnosti, nižší kriminalita, lepší zdravotní stav, lépe informovaní občané apod. Pro jednotlivce představuje lepší pozici na pracovním trhu a vyšší kvalitu sociálního i osobního života. "Vzdělávání v současné civilizaci prochází mohutným rozvojem. Mluví se o učící se společnosti (Iearning society), ve které nejen povinné školní vzdělávání, ale i veškeré další formální a neformální vzdělávání nabývá stále většího významu pro život lidí. Všechny vyspělé i méně rozvinuté země se podle svých ekonomických možností a kulturních orientací snaží vybudovat co nejdokonalejší vzdělávací systémy jakožto nezbytný předpoklad k svému dalšímu rozvoji.

české školství

vzdělávací politika

Vzdělávací projekty Evropské unie