Vzdělávání a rozvoj pracovníků v malých a středních nemocnicích [rukopis] /
Matoušek, Vladimír,andragogikadis
Beneš, Milan,1950-xx0004727ths
Univerzita Karlova.Katedra andragogiky a personálního řízeníkn20030514003
manuscripttext
diplomové práceczenas
Praha,
2003
cze
Firma, která dosahuj e zisk je považována za úspěšnou. Zisk se tedy stává hlavním cílem a hnacím motorem každé firmy. Takovýto přístup však nemůže být zásadním kritériem pro hodnocení provozu zdravotnických zařízení. Cílem lékařů a veškerého personálu nemocnic má být především zaj ištění zdraví pro všechny pacienty, kteří zde hledaj í pomoc. Na druhou stranu, neefektivní hospodaření má v konečném důsledku za následek i zhoršení kvality zdravotní péče. Proto jej nelze podceňovat a odsouvat někam do pozadí jako méně významnou součást v realizaci j ednotli vých kroků v systému zdravotní péče. Vyplývá to i ze samotné podstaty podnikání. Cesta k tomuto cíli není přímočará, ale zahrnuje řadu opatření a pos tupů, které se vzáj emně doplňuj í, prolínaj í, popřípadě podporují a úkolem manažera je nalézt jejich vhodné kombinace. Nemocnice jeve své podstatě podnik jako kterýkoliv jiný, morální úroveň makroekonomické avšak se podnikání. struktury, silným akcentem na etickou a Nemocnice je sice součástí ale jako taková žije v mikroekonomických souvislostech.
Diplomová práce (Mgr.)--Univerzita Karlova. Filozofická fakulta. Katedra andragogiky a personálního řízení, 2003
Obsahuje bibliografii na s. 71-75
Firma, která dosahuj e zisk je považována za úspěšnou. Zisk se tedy stává hlavním cílem a hnacím motorem každé firmy. Takovýto přístup však nemůže být zásadním kritériem pro hodnocení provozu zdravotnických zařízení. Cílem lékařů a veškerého personálu nemocnic má být především zaj ištění zdraví pro všechny pacienty, kteří zde hledaj í pomoc. Na druhou stranu, neefektivní hospodaření má v konečném důsledku za následek i zhoršení kvality zdravotní péče. Proto jej nelze podceňovat a odsouvat někam do pozadí jako méně významnou součást v realizaci j ednotli vých kroků v systému zdravotní péče. Vyplývá to i ze samotné podstaty podnikání. Cesta k tomuto cíli není přímočará, ale zahrnuje řadu opatření a pos tupů, které se vzáj emně doplňuj í, prolínaj í, popřípadě podporují a úkolem manažera je nalézt jejich vhodné kombinace. Nemocnice jeve své podstatě podnik jako kterýkoliv jiný, morální úroveň makroekonomické avšak se podnikání. struktury, silným akcentem na etickou a Nemocnice je sice součástí ale jako taková žije v mikroekonomických souvislostech.
Andragogika
Nemocnice