Vzdělávání dospělých a sociální změna [rukopis] : pokus o analýzu závislostí mezi vzděláváním a změnami ve společnosti /
Sycha, Martindis
Vymazal, Jiří,1937-jn19990216187ths
Univerzita Karlova.Katedra andragogiky a personálního řízeníkn20030514003dgg
manuscripttext
diplomové práceczenas
Praha,
2003
cze
Společnost není statická, rigidní struktura, je strukturou dynamickou! neustále se proměňuje a vyvíjí. Vzdělávání je součástí společnosti/ je sociálním jevem. Jarvis (s.25) píše: "Vzdělávání dospělých je společenským jevem prostě proto, že se odehrává ve společnosti." Stejně jako ve společnosti i ve vzdělávání dochází ke stálým změnám a vývoji. V dnešním světě dochází k permanentnímu oboustrannému pusobení společenských struktur a vzdělávání. Je možno říci, že vzdělávání muže být prostředkem společenských změn, muže přispívat k ovlivňování a transformacím společnosti. Stejně tak lze ovšem říci I že vzdělávání je společenskou situací ovlivňováno. Ve své diplomové práci se věnuji problematice vzájemné závislosti a vztahu vzdělávání a sociálních změn. Vztahy mezi společností a vzděláváním jsou mnohočetné a složité. Cílem mé diplomové práce je popsat tyto vztahy v širších souvislostech, tak, jak na ně nahlíží současná sociologie, andragogika i ostatní související sociální vědy. Toto téma je rozsáhlé a do značné míry komplikované. Je možno na něj pOhlížet s ruzných, často až protichůdných úhlů pohledu. Vztahy mezi vzděláváním a společností jsou mnohovrstevné a složitě strukturované. Právě šíře tohoto tématu mě přiměla držet se v Obecnější, abstraktnější rovině.
Diplomová práce (Mgr.)--Univerzita Karlova. Filozofická fakulta. Katedra andragogiky a personálního řízení, 2003
Obsahuje bibliografii na s.92-94
Společnost není statická, rigidní struktura, je strukturou dynamickou! neustále se proměňuje a vyvíjí. Vzdělávání je součástí společnosti/ je sociálním jevem. Jarvis (s.25) píše: "Vzdělávání dospělých je společenským jevem prostě proto, že se odehrává ve společnosti." Stejně jako ve společnosti i ve vzdělávání dochází ke stálým změnám a vývoji. V dnešním světě dochází k permanentnímu oboustrannému pusobení společenských struktur a vzdělávání. Je možno říci, že vzdělávání muže být prostředkem společenských změn, muže přispívat k ovlivňování a transformacím společnosti. Stejně tak lze ovšem říci I že vzdělávání je společenskou situací ovlivňováno. Ve své diplomové práci se věnuji problematice vzájemné závislosti a vztahu vzdělávání a sociálních změn. Vztahy mezi společností a vzděláváním jsou mnohočetné a složité. Cílem mé diplomové práce je popsat tyto vztahy v širších souvislostech, tak, jak na ně nahlíží současná sociologie, andragogika i ostatní související sociální vědy. Toto téma je rozsáhlé a do značné míry komplikované. Je možno na něj pOhlížet s ruzných, často až protichůdných úhlů pohledu. Vztahy mezi vzděláváním a společností jsou mnohovrstevné a složitě strukturované. Právě šíře tohoto tématu mě přiměla držet se v Obecnější, abstraktnější rovině.
sociální změny
česká společnost
Vzdělávání dospělých
vzájemné vztahy