Anthroposofie [rukopis] : cesta celostního rozvoje osobnosti /

Anthroposofie [rukopis] : cesta celostního rozvoje osobnosti /

Navrátil, Adamdis

Beneš, Milan,1950-xx0004727ths

Univerzita Karlova.Katedra andragogiky a personálního řízeníkn20030514003dgg

manuscripttext

diplomové práceczenas

Praha,

2002

cze

Proč vlastně antroposofie vznikla a na co se snaží odpovědět? Pro tyto, a mnohé jiné, odpovědi nechám své úvahy sklouznout k širším souvislostem. Uvažme, co všechno dnešnf svět tak zoufale potřebuje. Zemědělská půda je například dalekosáhle znehodnocena a "systematicky" ničena chemickými hnojivy a postřiky. Otázka zní, zdali je možné obdělávat půdu i jinými, přirozenějšími, způsoby? Nebo, organismus lidí je dnes většinou těžce poškozen antibiotiky a čistě chemickými látkamLOpět je třeba se ptát, zda-Ii není možné lidi léčit jinak? Školní výchova nutí děti k bezduché kázni a ctižádostivému honu za dobrými známkami, docela logicky pak ze škol vycházejí mladí lidé bez iniciativy, neteční a bez zájmu o svět. Dalo by se učit od základu jinak? Tato otázka pak neplatí jen pro oblast vzdělávání a výchovy dětí. Jistě i pro dospělého má význam další, nebo přímo celoživotní vzdělávání.

Diplomová práce (Mgr.)--Univerzita Karlova. Filozofická fakulta. Katedra andragogiky a personálního řízení, 2002

Obsahuje bibliografii na s. 71-72

Proč vlastně antroposofie vznikla a na co se snaží odpovědět? Pro tyto, a mnohé jiné, odpovědi nechám své úvahy sklouznout k širším souvislostem. Uvažme, co všechno dnešnf svět tak zoufale potřebuje. Zemědělská půda je například dalekosáhle znehodnocena a "systematicky" ničena chemickými hnojivy a postřiky. Otázka zní, zdali je možné obdělávat půdu i jinými, přirozenějšími, způsoby? Nebo, organismus lidí je dnes většinou těžce poškozen antibiotiky a čistě chemickými látkamLOpět je třeba se ptát, zda-Ii není možné lidi léčit jinak? Školní výchova nutí děti k bezduché kázni a ctižádostivému honu za dobrými známkami, docela logicky pak ze škol vycházejí mladí lidé bez iniciativy, neteční a bez zájmu o svět. Dalo by se učit od základu jinak? Tato otázka pak neplatí jen pro oblast vzdělávání a výchovy dětí. Jistě i pro dospělého má význam další, nebo přímo celoživotní vzdělávání.

Steiner, Rudolf, 1861-1925.

Antropozofie

waldorfská pedagogika