Výchova k evropanství v České republice [rukopis] /

Výchova k evropanství v České republice [rukopis] /

Müllerová, Alexandradis

Vymazal, Jiří,1937-jn19990216187ths

Univerzita Karlova.Katedra andragogiky a personálního řízeníkn20030514003dgg

manuscripttext

diplomové práceczenas

Praha,

2004

cze

Téma "Výchova k evropanství v České republice" jsem pro svou diplomovou práci zvolila ze dvou důvodů: Chtěla jsem zjistit, zda v české společnosti cílená výchova k evropanství skutečně probíhá, a potvrdit svůj názor, že výchova k evropanství souvisí s výchovou k občanství. Vzhledem ke svému studijnímu oboru (andragogika), jsem uvedené téma pojala jako mimoškolní výchovu dospělých, nikoli výchovu v rámci tradičního školního kurikula, ačkoli i tomu se v závěrečné části své práce věnuji.Původně Jsem k tématu chtěla přistupovat z pohledu historického vývoje české společnosti a připomenout hlavní události, které svou formou a dopadem výchovu k evropanství v českých zemích ovlivnily. Podle toho jsem také koncipovala svou Přihlášku k Diplomové práci. Po prostudování více příslušné odborné literatury a dokumentů a po konzultacích s vedoucím mé diplomové práce, dr. Jiřím Vymazalem, jsem se rozhodla koncept změnit. Nechtěla-li jsem se smířit s tím, že výsledek mé práce bude neúplný a povšechný náznak jakýchsi " Dějin výchovy k evropanství" - vyžadoval můj původní plán mnohem větší prostor a také větší faktickou vybavenost k historickému výzkumu.

Diplomová práce (Mgr.)--Univerzita Karlova. Filozofická fakulta. Katedra andragogiky a personálního řízení, 2004

Obsahuje bibliografii na s.79-80

Téma "Výchova k evropanství v České republice" jsem pro svou diplomovou práci zvolila ze dvou důvodů: Chtěla jsem zjistit, zda v české společnosti cílená výchova k evropanství skutečně probíhá, a potvrdit svůj názor, že výchova k evropanství souvisí s výchovou k občanství. Vzhledem ke svému studijnímu oboru (andragogika), jsem uvedené téma pojala jako mimoškolní výchovu dospělých, nikoli výchovu v rámci tradičního školního kurikula, ačkoli i tomu se v závěrečné části své práce věnuji.Původně Jsem k tématu chtěla přistupovat z pohledu historického vývoje české společnosti a připomenout hlavní události, které svou formou a dopadem výchovu k evropanství v českých zemích ovlivnily. Podle toho jsem také koncipovala svou Přihlášku k Diplomové práci. Po prostudování více příslušné odborné literatury a dokumentů a po konzultacích s vedoucím mé diplomové práce, dr. Jiřím Vymazalem, jsem se rozhodla koncept změnit. Nechtěla-li jsem se smířit s tím, že výsledek mé práce bude neúplný a povšechný náznak jakýchsi " Dějin výchovy k evropanství" - vyžadoval můj původní plán mnohem větší prostor a také větší faktickou vybavenost k historickému výzkumu.

evropská integrace

Evropská unie

Komunikační techniky

kulturní identita