Vzdělávání dospělých - ČR před vstupem do EU [rukopis] : (s ohledem na terciární vzdělávání) /
Šťastná, Jana,andragogikadis
Beneš, Milan,1950-xx0004727ths
Univerzita Karlova.Katedra andragogiky a personálního řízeníkn20030514003dgg
manuscripttext
diplomové práceczenas
Praha,
2004
cze
Pro svou diplomovou práci jsem si zvolila téma "Vzdělávání dospělých - ČR před vstupem do EU" s ohledem na terciární vzdělávání. Téma celoživotního vzdělávání je v dnešním světě velmi aktuální a dalo by se říct, že se skloňuje ve všech pádech. Neustále je kladen velký důraz na úlohu lidských znalostí a dovedností nebo lidského kapitálu. Vzdělávání a odborná příprava je stále častěji předmětem hlavního zájmu vlád. Tento zájem však není vyvolán pouze snahou zachovat a zvýšit prosperitu země, ale také s ohledem na sociální řád. Špatné rozložení lidského kapitálu může přispět ke zvýšení nezaměstnanosti a k sociální nerovnosti. Informační společnost, do níž jsme vstoupili, je založena na získávání znalostí a jejich zhodnocování. Klíčem k úspěchu státu, firmy i jedince jsou kvalitní vzdělávací systémy, kterých může každý občan v průběhu své životní dráhy využívat. Konzervativní školské systémy již nestačí reagovat na potřeby, které nové změny na trhu práce přinášejí. Novému požadavku světa práce musí odpovídat nejen systém počátečního vzdělávání, který garantuje stát, ale i navazující systém dalšího vzdělávání, do něhož patří vzdělávání zaměstnanců v podnicích, vzdělávání nezaměstnaných a vzdělávací programy pro ty, kteří chtějí rozvíjet své schopnosti a dovednosti. Většina zemí v Evropě i jinde na světě se otázkou modernizace vzdělávacích systémů a vytváření podmínek pro podporu dalšího vzdělávání, motivace lidí a firem vážně zabývá. Vzdělávání je dnes chápáno jako proces, který trvá neustále.
Diplomová práce (Mgr.)--Univerzita Karlova. Filozofická fakulta. Katedra andragogiky a personálního řízení, 2004
Obsahuje bibliografii na s.78
Pro svou diplomovou práci jsem si zvolila téma "Vzdělávání dospělých - ČR před vstupem do EU" s ohledem na terciární vzdělávání. Téma celoživotního vzdělávání je v dnešním světě velmi aktuální a dalo by se říct, že se skloňuje ve všech pádech. Neustále je kladen velký důraz na úlohu lidských znalostí a dovedností nebo lidského kapitálu. Vzdělávání a odborná příprava je stále častěji předmětem hlavního zájmu vlád. Tento zájem však není vyvolán pouze snahou zachovat a zvýšit prosperitu země, ale také s ohledem na sociální řád. Špatné rozložení lidského kapitálu může přispět ke zvýšení nezaměstnanosti a k sociální nerovnosti. Informační společnost, do níž jsme vstoupili, je založena na získávání znalostí a jejich zhodnocování. Klíčem k úspěchu státu, firmy i jedince jsou kvalitní vzdělávací systémy, kterých může každý občan v průběhu své životní dráhy využívat. Konzervativní školské systémy již nestačí reagovat na potřeby, které nové změny na trhu práce přinášejí. Novému požadavku světa práce musí odpovídat nejen systém počátečního vzdělávání, který garantuje stát, ale i navazující systém dalšího vzdělávání, do něhož patří vzdělávání zaměstnanců v podnicích, vzdělávání nezaměstnaných a vzdělávací programy pro ty, kteří chtějí rozvíjet své schopnosti a dovednosti. Většina zemí v Evropě i jinde na světě se otázkou modernizace vzdělávacích systémů a vytváření podmínek pro podporu dalšího vzdělávání, motivace lidí a firem vážně zabývá. Vzdělávání je dnes chápáno jako proces, který trvá neustále.
Evropská unie
Vzdělávání dospělých