Motivace, hodnocení a odměňování v organizaci [rukopis] /

Motivace, hodnocení a odměňování v organizaci [rukopis] /

Vrba, Martin,andragogikadis

Tureckiová, Michaelaxx0022818ths

Univerzita Karlova.Katedra andragogiky a personálního řízeníkn20030514003dgg

manuscripttext

diplomové práceczenas

Praha,

2002

cze

Název této práce možná vzbuzuje dojem, že se budeme zabývat třemi samostatnými tématy - motivací, hodnocením a odměňováním. Teorie i praxe však ukazují, že z hlediska chování pracovníka v organizaci, jsou všechny tři části na sobě závislé, vzájemně se ovlivňují a doplňují. Chceme-Ii tedy pracovníka správným způsobem motivovat k určitému pracovnímu výkonu, musíme v prvé řadě zjistit, které faktory jej motivují a jakým způsobem je můžeme efektivně ovlivňovat. Tyto informace můžeme získat mimo jiné za pomoci systému hodnocení, jenž odkryje pracovníkovy potřeby, očekávání a jiné pohnutky, které jej k podávání pracovního výkonu motivují. Teprve na základě těchto zjištění budeme schopni vytvořit adekvátní systém odměňování, jenž bude pracovníka k výkonu motivovat. Tím se nám uzavírá cyklus, který je významnou součástí řízení pracovního výkonu. Podívejme se nyní, co je obsahem jednotlivých kapitol: Kapitola Motivace v organizaci se zabývá vybranými teoriemi motivace a jejich implementací do pracovního prostředí. Od známé Maslowovy teorie hierarchie potřeb až po teorie zaměřené na speciální účely, jako jsou kroužky kvality (QC), nebo program zapojování zaměstnanců do činnosti organizace (PIP). Na konci kapitoly je odkaz na test potřeb s jeho interpretací a možnostmi využití. V kapitole Hodnocení v řízení pracovního výkonu sledujeme možnosti využití systému hodnocení a jeho cílů v teorii řízení a manažerské praxi.

Diplomová práce (Mgr.)--Univerzita Karlova. Filozofická fakulta. Katedra andragogiky a personálního řízení. 2002

Obsahuje bibliografii na s.62-64

Název této práce možná vzbuzuje dojem, že se budeme zabývat třemi samostatnými tématy - motivací, hodnocením a odměňováním. Teorie i praxe však ukazují, že z hlediska chování pracovníka v organizaci, jsou všechny tři části na sobě závislé, vzájemně se ovlivňují a doplňují. Chceme-Ii tedy pracovníka správným způsobem motivovat k určitému pracovnímu výkonu, musíme v prvé řadě zjistit, které faktory jej motivují a jakým způsobem je můžeme efektivně ovlivňovat. Tyto informace můžeme získat mimo jiné za pomoci systému hodnocení, jenž odkryje pracovníkovy potřeby, očekávání a jiné pohnutky, které jej k podávání pracovního výkonu motivují. Teprve na základě těchto zjištění budeme schopni vytvořit adekvátní systém odměňování, jenž bude pracovníka k výkonu motivovat. Tím se nám uzavírá cyklus, který je významnou součástí řízení pracovního výkonu. Podívejme se nyní, co je obsahem jednotlivých kapitol: Kapitola Motivace v organizaci se zabývá vybranými teoriemi motivace a jejich implementací do pracovního prostředí. Od známé Maslowovy teorie hierarchie potřeb až po teorie zaměřené na speciální účely, jako jsou kroužky kvality (QC), nebo program zapojování zaměstnanců do činnosti organizace (PIP). Na konci kapitoly je odkaz na test potřeb s jeho interpretací a možnostmi využití. V kapitole Hodnocení v řízení pracovního výkonu sledujeme možnosti využití systému hodnocení a jeho cílů v teorii řízení a manažerské praxi.

Hodnocení (psychologie)

lidský kapitál

Motivace

mzdová politika

Odměny

personální management