Výchova a vzdělávání autistů v naší společnosti [rukopis] /
Kněnická, Petradis
Šnýdrová, Ivana,1947-jo20010082946ths
Univerzita Karlova.Katedra andragogiky a personálního řízeníkn20030514003dgg
manuscripttext
diplomové práceczenas
Praha,
2003
cze
Tématem mé diplomové práce Je výchova a vzdělávání autistů v naší společnosti . Autismus je pervazivní vývojová porucha, která prostupuje celou osobností jedince. Její původ dosud není zcela stoprocentně zřejmý. Pravděpodobně jde o původ biologický, což znamená, že je tato porucha vrozená.Jedince s autismem charakterizuje řada příznaků, podle kterých je můžeme poznat. Vyznačují se nepřítomným pohledem, netečností k okolí, omezenými zájmy a aktivitami, nepřítomnými reakcemi a bizarními pohyby, ale na druhé straně někteří mívají nadprůměrné schopnosti v určitých oblastech (např. v matematice apod.). Běžně se však můžeme setkat při kontaktu s autistickými jedinci s následně popsanými reakcemi - s údivem, zvědavostí, zájmem, ale někdy i pohoršením či odporem.Právě proto, že problematika autismu je pro veřejnost stále velkou neznámou, jsem si vybrala pro svou diplomovou práci toto téma. Byla bych ráda, kdyby pomohla všem, kteří se o problematiku jedinců s autismem začínají zajímat, pomohla jim v orientaci a ukázala jim cesty, kterými se mohou dát, chtějí-li usnadnit těmto jedincům život. Toto téma jsem si zvolila také proto, že jsem se sama několik dní účastnila výuky autististických jedinců. Díky této možnosti jsem získala cenné zkušenosti, které mi v mnohém pomohly porozumět této velmi složité a neobvyklé poruše.
Diplomová práce (Mgr.)--Univerzita Karlova. Filozofická fakulta. Katedra andragogiky a personálního řízení
Obsahuje bibliografii na s.107-110
Bibliogr. s. 111
Tématem mé diplomové práce Je výchova a vzdělávání autistů v naší společnosti . Autismus je pervazivní vývojová porucha, která prostupuje celou osobností jedince. Její původ dosud není zcela stoprocentně zřejmý. Pravděpodobně jde o původ biologický, což znamená, že je tato porucha vrozená.Jedince s autismem charakterizuje řada příznaků, podle kterých je můžeme poznat. Vyznačují se nepřítomným pohledem, netečností k okolí, omezenými zájmy a aktivitami, nepřítomnými reakcemi a bizarními pohyby, ale na druhé straně někteří mívají nadprůměrné schopnosti v určitých oblastech (např. v matematice apod.). Běžně se však můžeme setkat při kontaktu s autistickými jedinci s následně popsanými reakcemi - s údivem, zvědavostí, zájmem, ale někdy i pohoršením či odporem.Právě proto, že problematika autismu je pro veřejnost stále velkou neznámou, jsem si vybrala pro svou diplomovou práci toto téma. Byla bych ráda, kdyby pomohla všem, kteří se o problematiku jedinců s autismem začínají zajímat, pomohla jim v orientaci a ukázala jim cesty, kterými se mohou dát, chtějí-li usnadnit těmto jedincům život. Toto téma jsem si zvolila také proto, že jsem se sama několik dní účastnila výuky autististických jedinců. Díky této možnosti jsem získala cenné zkušenosti, které mi v mnohém pomohly porozumět této velmi složité a neobvyklé poruše.
Andragogika
Autismus
speciální pedagogika