Vliv reklamy na společnost [rukopis] /
Vrbovcová, Vladimíradis
Reichel, Jiříths
Univerzita Karlova.Katedra andragogiky a personálního řízeníkn20030514003dgg
manuscripttext
bakalářské práceczenas
Praha,
2004
cze
Ke své bakalářské práci jsem si vybrala téma vliv reklamy na společnost. Pracuji v mezinárodní reklamní agentuře, takže se mě dění v této oblasti poměrně úzce dotýká a zároveň mě i zajímá. Vliv reklamy na společnost jsem si vybrala proto, že je to podle mne velice aktuální a citlivý problém, jenž si určitě zaslouží velkou debatu, která se kolem něj již dlouhou dobu vede. Všichni se denně s reklamou setkáváme v mnoha podobách a formách a dostáváme od ní rady, jak nejlépe trávit svůj volný čas, jaké značky jsou momentálně "in", který prostředek na hubnutí, parfém nebo zubní pastu je nutné použít, abychom okouzlili své okolí, a jak zlikvidovat nežádoucí bakterie, abychom neohrožovali zdraví svých dětí. Nebo naopak, že nepoužití určitého produktu nás může ve společnosti totálně znemožnit a učinit z nás společensky nepřijatelné podivíny. Je to ale pravda? Dokáže reklama nutit spotřebitele, aby dělali věci, které nechtějí a které by je jinak ani nenapadly? Ve svém zkoumání jsem si kladla dvě základní otázky: • Jsou spotřebitelé schopni odolat soustředěnému tlaku sofistikovaných komunikačnich prostředků? • Je etické je tomuto tlaku podrobovat? Na tyto otázky existuje spousta protichůdných názorů a odpovědí. K jejich zodpovězení jsem se proto snažila širokou škálu těchto názorů prozkoumat a zaujmout k nim stanovisko. Postupně jsem zjistila, že je to opravdu velice složitý problém, a při snaze o jeho zestručnění a zachycení jsem začala u samotné definice reklamy a hrubého nástinu její psychologie, zejména pak způsobů, jakými způsoby se snaží inzerenti a reklamní agentury přesvědčit spotřebitele.
Bakalářská práce (Bc.)--Univerzita Karlova. Filozofická fakulta. Katedra andragogiky a personálního řízení, 2004
Obsahuje bibliografii na s.59-60
Ke své bakalářské práci jsem si vybrala téma vliv reklamy na společnost. Pracuji v mezinárodní reklamní agentuře, takže se mě dění v této oblasti poměrně úzce dotýká a zároveň mě i zajímá. Vliv reklamy na společnost jsem si vybrala proto, že je to podle mne velice aktuální a citlivý problém, jenž si určitě zaslouží velkou debatu, která se kolem něj již dlouhou dobu vede. Všichni se denně s reklamou setkáváme v mnoha podobách a formách a dostáváme od ní rady, jak nejlépe trávit svůj volný čas, jaké značky jsou momentálně "in", který prostředek na hubnutí, parfém nebo zubní pastu je nutné použít, abychom okouzlili své okolí, a jak zlikvidovat nežádoucí bakterie, abychom neohrožovali zdraví svých dětí. Nebo naopak, že nepoužití určitého produktu nás může ve společnosti totálně znemožnit a učinit z nás společensky nepřijatelné podivíny. Je to ale pravda? Dokáže reklama nutit spotřebitele, aby dělali věci, které nechtějí a které by je jinak ani nenapadly? Ve svém zkoumání jsem si kladla dvě základní otázky: • Jsou spotřebitelé schopni odolat soustředěnému tlaku sofistikovaných komunikačnich prostředků? • Je etické je tomuto tlaku podrobovat? Na tyto otázky existuje spousta protichůdných názorů a odpovědí. K jejich zodpovězení jsem se proto snažila širokou škálu těchto názorů prozkoumat a zaujmout k nim stanovisko. Postupně jsem zjistila, že je to opravdu velice složitý problém, a při snaze o jeho zestručnění a zachycení jsem začala u samotné definice reklamy a hrubého nástinu její psychologie, zejména pak způsobů, jakými způsoby se snaží inzerenti a reklamní agentury přesvědčit spotřebitele.
Persvaze
Psychologie reklamy
reklama
Společnost
česká společnost
evropská společnost
Vlivy