Hodnocení zaměstnanců [rukopis] /

Hodnocení zaměstnanců [rukopis] /

Vetráková, Emíliadis

Beneš, Milan,1950-xx0004727ths

Univerzita Karlova.Katedra andragogiky a personálního řízeníkn20030514003dgg

manuscripttext

bakalářské práceczenas

Praha,

2005

cze

Jednou z nejdůležitějších personálních činností každého vedoucího je hodnocení zaměstnanců. Jsme hodnocení pořád - doma, ve škole, ve společnosti. A možná právě proto máme k této činnosti tak negativní postoj. Přitom, jak se ukazuje dále - v jednotlivých kapitolách této bakalářské práce, hodnocení v zaměstnání se obávat nemusíme. Stačí dobrá připravenost obou stran a hodnocení zaměstnanců pak nemá žádné negativní jevy. Právě naopak. Pro obě strany přináší pouze to pozitivní - rozvoj zaměstnanců a následně i společnosti. V roce 2002, kdy jsem si téma bakalářské práce vybírala, jsem pracovala v jedné společnosti jako asistentka ředitele. Po určitém období jsem se měla posunout na personální oddělení, které v té době vedla, a to pouze po administrativní stránce, jedna pracovnice. Téma Hodnocení zaměstnanců, jsem si vybrala z toho důvodu, že ve společnosti nefungovalo řízení a hodnocení pracovního výkonu. Pokud bych se na zmíněnou pozici posunula, jedna z prvních věcí, které bych se věnovala, by bylo zavedení systematického hodnocení zaměstnanců. Na vytvoření systému hodnocení bych se podílela se všemi zaměstnanci společnosti a to ze dvou hlavních důvodu - dala bych všem zaměstnancům najevo, že jsou to právě oni, koho se systém týká a proto musí být u jeho vzniku a za druhé - systém bych odstartovala popisem pracovních míst jednotlivých zaměstnanců, čímž bych se dokonale seznámila s celou společností. Z osobních důvodu jsem v této společnosti skončila dřív a tím pádem jsem neměla možnost podílet se na vytvoření systému hodnocení sama, tak jak jsem původně plánovala.

Diplomová práce (Mgr.)--Univerzita Karlova. Filozofická fakulta. Katedra andragogiky a personálního řízení, 2005

Obsahuje bibliografii na s.51-55

Jednou z nejdůležitějších personálních činností každého vedoucího je hodnocení zaměstnanců. Jsme hodnocení pořád - doma, ve škole, ve společnosti. A možná právě proto máme k této činnosti tak negativní postoj. Přitom, jak se ukazuje dále - v jednotlivých kapitolách této bakalářské práce, hodnocení v zaměstnání se obávat nemusíme. Stačí dobrá připravenost obou stran a hodnocení zaměstnanců pak nemá žádné negativní jevy. Právě naopak. Pro obě strany přináší pouze to pozitivní - rozvoj zaměstnanců a následně i společnosti. V roce 2002, kdy jsem si téma bakalářské práce vybírala, jsem pracovala v jedné společnosti jako asistentka ředitele. Po určitém období jsem se měla posunout na personální oddělení, které v té době vedla, a to pouze po administrativní stránce, jedna pracovnice. Téma Hodnocení zaměstnanců, jsem si vybrala z toho důvodu, že ve společnosti nefungovalo řízení a hodnocení pracovního výkonu. Pokud bych se na zmíněnou pozici posunula, jedna z prvních věcí, které bych se věnovala, by bylo zavedení systematického hodnocení zaměstnanců. Na vytvoření systému hodnocení bych se podílela se všemi zaměstnanci společnosti a to ze dvou hlavních důvodu - dala bych všem zaměstnancům najevo, že jsou to právě oni, koho se systém týká a proto musí být u jeho vzniku a za druhé - systém bych odstartovala popisem pracovních míst jednotlivých zaměstnanců, čímž bych se dokonale seznámila s celou společností. Z osobních důvodu jsem v této společnosti skončila dřív a tím pádem jsem neměla možnost podílet se na vytvoření systému hodnocení sama, tak jak jsem původně plánovala.

Hodnocení (psychologie)

personální management

Zaměstnanci