Evropanství [rukopis] : evropské kulturní kořeny a výchova k evropanství v ČR /

Evropanství [rukopis] : evropské kulturní kořeny a výchova k evropanství v ČR /

Vichrová, Malvidadis

Vymazal, Jiříths

Univerzita Karlova.Katedra andragogiky a personálního řízeníkn20030514003dgg

manuscripttext

diplomové práceczenas

Praha,

2004

cze

Vybrala jsem si téma, které je s ohledem na současné sjednocování Evropy pod hlavičkou Evropské unie sice aktuální a jistě zajímavé, leč poněkud neuspořádané, nesourodé a roztříštěné. Netajím se tím, že nebylo jednoduché dát této práci ucelenou formu a zahrnout do ní všechny potřebné údaje. Při jejím sepisování jsem vycházela z dostupné literatury, internetových zdrojů, vlastních zkušeností a názorů a vtiskla jsem jí tak čistě teoretický ráz. Svým rozsahem svádí daná problematika k polemikám nad tématy, které se hlavního bodu, evropanství, dotýkají jen okrajově. Doufám, že jsem se vyvarovala přílišného zabředávání do nepodstatných, nedůležitých souvislostí a dokázala se držet ústřední myšlenky, tedy evropanství. Ovšem jistá míra dějinných popisů byla dle mého názoru nutná a potřebná. Vzhledem k tomu, že jsem se nemohla zabývat výchovou k evropanství bez odpovědí na otázky co je evropanství, jaké má kořeny, odkud vychází a kdo je Evropan, snažila jsem se tyto najít. V souvislosti s tím jsem také hledala další odpovědi týkající se hranic, ducha a identity Evropy, její dřívější a dnešní podoby, jejích kořenů a vývoje. A také co máme s Evropou společného a tím i k čemu jsme a máme jako Češi být vychováváni, abychom jako Evropané uspěli. Během sbírání materiálů jsem podléhala mírné skepsi, neb jsem nenašla žádný pramen, který by mi jasně a sofistikovaně ozřejmil problematiku evropanství, natož pak výchovu k němu. Nacházela jsem jen povšechné definice, které jakoby říkaly vše, ale jejich skutečný obsah byl prázdný.

Diplomová práce (Mgr.)--Univerzita Karlova. Filozofická fakulta. Katedra andragogiky a personálního řízení, 2004

Obsahuje bibliografii na s.93-97

Bibliogr. mimo citace s. 98-99

Vybrala jsem si téma, které je s ohledem na současné sjednocování Evropy pod hlavičkou Evropské unie sice aktuální a jistě zajímavé, leč poněkud neuspořádané, nesourodé a roztříštěné. Netajím se tím, že nebylo jednoduché dát této práci ucelenou formu a zahrnout do ní všechny potřebné údaje. Při jejím sepisování jsem vycházela z dostupné literatury, internetových zdrojů, vlastních zkušeností a názorů a vtiskla jsem jí tak čistě teoretický ráz. Svým rozsahem svádí daná problematika k polemikám nad tématy, které se hlavního bodu, evropanství, dotýkají jen okrajově. Doufám, že jsem se vyvarovala přílišného zabředávání do nepodstatných, nedůležitých souvislostí a dokázala se držet ústřední myšlenky, tedy evropanství. Ovšem jistá míra dějinných popisů byla dle mého názoru nutná a potřebná. Vzhledem k tomu, že jsem se nemohla zabývat výchovou k evropanství bez odpovědí na otázky co je evropanství, jaké má kořeny, odkud vychází a kdo je Evropan, snažila jsem se tyto najít. V souvislosti s tím jsem také hledala další odpovědi týkající se hranic, ducha a identity Evropy, její dřívější a dnešní podoby, jejích kořenů a vývoje. A také co máme s Evropou společného a tím i k čemu jsme a máme jako Češi být vychováváni, abychom jako Evropané uspěli. Během sbírání materiálů jsem podléhala mírné skepsi, neb jsem nenašla žádný pramen, který by mi jasně a sofistikovaně ozřejmil problematiku evropanství, natož pak výchovu k němu. Nacházela jsem jen povšechné definice, které jakoby říkaly vše, ale jejich skutečný obsah byl prázdný.

Evropané

evropská integrace

kulturní identita

národní identita

multikulturní pedagogika