Koncepce jazykového vzdělávání [rukopis] : (didaktická pomůcka, jak vyučovat cizí jazyky) /

Koncepce jazykového vzdělávání [rukopis] : (didaktická pomůcka, jak vyučovat cizí jazyky) /

Ledererová, Zuzanadis

Mužík, Jaroslav,1950-jn99240000748ths

Univerzita Karlova.Katedra andragogiky a personálního řízeníkn20030514003dgg

manuscripttext

diplomové práceczenas

Praha,

2002

cze

Výuka cizích jazyků se stala v současné době nedílnou součástí vzdělávacích programů všech větších i menších společností. Důvodem tohoto vývoje je nutnost mezinárodní spolupráce nejen v oblasti vzdělávání, kultury a vědy, ale i v obchodě, průmyslu, zemědělství a v oblasti služeb. Neméně důležitá je samozřejmě i oblast politická, zvláště nyní v době předpokládaného vstupu naší republiky do Evropské unie. Po roce 1989 se naše země otevřela zahraničním trhům, mnohé zahraniční firmy mají v České Republice své zastoupení. Nutností tedy bylo zaměstnancům těchto podniků nabídnout jazykové vzdělávání. Se strukturou podniku se měnila i struktura vzdělávání. Lidé, kteří byli po odborné stránce vysoce kvalifikování přicházeli o svá pracovní místa právě z důvodu neznalosti cizích jazyků. Výukacizích jazyků se stala součástí odborné kvalifikace pracovníků.

Diplomová práce (Mgr.)--Univerzita Karlova. Filozofická fakulta. Katedra andragogiky a personálního řízení, 2002

Obsahuje bibliografii na s.85-88

Výuka cizích jazyků se stala v současné době nedílnou součástí vzdělávacích programů všech větších i menších společností. Důvodem tohoto vývoje je nutnost mezinárodní spolupráce nejen v oblasti vzdělávání, kultury a vědy, ale i v obchodě, průmyslu, zemědělství a v oblasti služeb. Neméně důležitá je samozřejmě i oblast politická, zvláště nyní v době předpokládaného vstupu naší republiky do Evropské unie. Po roce 1989 se naše země otevřela zahraničním trhům, mnohé zahraniční firmy mají v České Republice své zastoupení. Nutností tedy bylo zaměstnancům těchto podniků nabídnout jazykové vzdělávání. Se strukturou podniku se měnila i struktura vzdělávání. Lidé, kteří byli po odborné stránce vysoce kvalifikování přicházeli o svá pracovní místa právě z důvodu neznalosti cizích jazyků. Výukacizích jazyků se stala součástí odborné kvalifikace pracovníků.

Andragogika

Didaktika němčiny

cizí jazyky

Lingvodidaktika

Metody a techniky