Komplexní systém vzdělávání v Jihostroji a.s. [rukopis] /
Walnerová, Ilonadis
Beneš, Milan,1950-xx0004727ths
Univerzita Karlova.Katedra andragogiky a personálního řízeníkn20030514003
manuscripttext
bakalářské práceczenas
Praha,
2000
cze
V moderní společnosti se neustále zvyšují požadavky na kompetence pracovníků a člověk, který chce najít své nejlepší uplatnění, musí své znalosti a dovednosti prohlubovat a rozšiřovat. Vzdělání nekončí ukončením přípravy na povolání, ale stává se celoživotním procesem. Velkou roli v dalším odborném vzdělávání dospělých sehrávají zaměstnavatelé. "Základním zákonem podnikání současnosti je flexibilita a připravenost na změny. A flexibilní a připravená na změny musí být v první řadě podniková pracovní síla. A tak se zákonitě péče o formování pracovních schopností pracovníků podniku stává jedním z nejdůležitějších úkolů podnikové personální práce." (Koubek, 1995, s. 206) Součástí jakékoliv rozvojové strategie firmy musí být i strategie rozvoje lidských zdrojů. Při jejím plánování musí vždy jít o zmapování stávajících kvalifikací a dovedností pracovníků, budoucích potřeb v této oblasti, postižení rozdílu současného a požadovaného stavu a popis způsobu, jakým tohoto cílového, požadovaného stavu bude dosaženo. Správně cílené vzdělávání povede nejen k rozvoji zaměstnanců, ale může podpořit jejich další sebevzdělání, čímž se zvýší jejich pracovní potenciál a produktivita práce ve firmě. Zvyšování úrovně vzdělávání pracovníků má pro firmu nemalý význam, protože firma zvyšuje svou konkurenceschopnost. A nejenom firma. Svou konkurenceschopnost na trhu práce zvyšují i zaměstnanci, kteří jsou účastníky vzdělávacích procesů ve firmách. 5 Cílem mé bakalářské práce je na základě poznatků z odborné literatury pojednat o podnikovém vzdělávání a zároveň popsat a vyhodnotit systém podnikového vzdělávávzdělávání v a.s. Jihostroj Velešín.
Bakalářská práce (Bc.)--Univerzita Karlova. Filozofická fakulta. Katedra andragogiky a personálního řízení, 2000
Obsahuje bibliografii na s.56-57
V moderní společnosti se neustále zvyšují požadavky na kompetence pracovníků a člověk, který chce najít své nejlepší uplatnění, musí své znalosti a dovednosti prohlubovat a rozšiřovat. Vzdělání nekončí ukončením přípravy na povolání, ale stává se celoživotním procesem. Velkou roli v dalším odborném vzdělávání dospělých sehrávají zaměstnavatelé. "Základním zákonem podnikání současnosti je flexibilita a připravenost na změny. A flexibilní a připravená na změny musí být v první řadě podniková pracovní síla. A tak se zákonitě péče o formování pracovních schopností pracovníků podniku stává jedním z nejdůležitějších úkolů podnikové personální práce." (Koubek, 1995, s. 206) Součástí jakékoliv rozvojové strategie firmy musí být i strategie rozvoje lidských zdrojů. Při jejím plánování musí vždy jít o zmapování stávajících kvalifikací a dovedností pracovníků, budoucích potřeb v této oblasti, postižení rozdílu současného a požadovaného stavu a popis způsobu, jakým tohoto cílového, požadovaného stavu bude dosaženo. Správně cílené vzdělávání povede nejen k rozvoji zaměstnanců, ale může podpořit jejich další sebevzdělání, čímž se zvýší jejich pracovní potenciál a produktivita práce ve firmě. Zvyšování úrovně vzdělávání pracovníků má pro firmu nemalý význam, protože firma zvyšuje svou konkurenceschopnost. A nejenom firma. Svou konkurenceschopnost na trhu práce zvyšují i zaměstnanci, kteří jsou účastníky vzdělávacích procesů ve firmách. 5 Cílem mé bakalářské práce je na základě poznatků z odborné literatury pojednat o podnikovém vzdělávání a zároveň popsat a vyhodnotit systém podnikového vzdělávávzdělávání v a.s. Jihostroj Velešín.
Andragogika
průmyslové podniky
vzdělávací programy