Současný stav podnikového vzdělávání v České republice [rukopis] : (v kontextu celoživotního učení) /

Současný stav podnikového vzdělávání v České republice [rukopis] : (v kontextu celoživotního učení) /

Palán, Ondřejdis

Beneš, Milan,1950-xx0004727ths

Univerzita Karlova.Katedra andragogiky a personálního řízeníkn20030514003dgg

manuscripttext

diplomové práceczenas

Praha,

2003

cze

Prognózy ukazují, že potřeba vzdělávání dospělých se bude i v příštích letech dále zvyšovat a že vzdělávání dospělých bude čím dál tím více ovlivňovat hospodářské výsledky na úrovni makroekonomické i mikroekonomické. Proto se rozhodující soudobou koncepcí vzdělávání stala koncepce celoživotního učení sdružující počáteční (Iřípravné) i další vzdělávání do vzájemně propojeného celku, umožňujícího náležitou prostupnost všech složek vzdělávací soustavy. Je založená na zásadě, že chce-li člověk obstát v rychlém vývoji svého okolí a chce-li jej aktivně ovlivňovat, nestačí mu již vzdělání získané v mládí ve škole, nýbrž musí mít šanci a snahu si je průběžně rozšiřovat. Vzdělávání se rozšířilo od mladých po dospělé, ze škol do řady dalších institucí, přesáhlo odvětví školství a stalo se problematikou týkající se všech odvětvL

Diplomová práce (Mgr.)--Univerzita Karlova. Filozofická fakulta. Katedra andragogiky a personálního řízení, 2003

Obsahuje bibliografii na s. 62-63

Prognózy ukazují, že potřeba vzdělávání dospělých se bude i v příštích letech dále zvyšovat a že vzdělávání dospělých bude čím dál tím více ovlivňovat hospodářské výsledky na úrovni makroekonomické i mikroekonomické. Proto se rozhodující soudobou koncepcí vzdělávání stala koncepce celoživotního učení sdružující počáteční (Iřípravné) i další vzdělávání do vzájemně propojeného celku, umožňujícího náležitou prostupnost všech složek vzdělávací soustavy. Je založená na zásadě, že chce-li člověk obstát v rychlém vývoji svého okolí a chce-li jej aktivně ovlivňovat, nestačí mu již vzdělání získané v mládí ve škole, nýbrž musí mít šanci a snahu si je průběžně rozšiřovat. Vzdělávání se rozšířilo od mladých po dospělé, ze škol do řady dalších institucí, přesáhlo odvětví školství a stalo se problematikou týkající se všech odvětvL

celoživotní vzdělávání

podnikové vzdělávání