Terciární vzdělávání a ekonomická globalizace [rukopis] /

Terciární vzdělávání a ekonomická globalizace [rukopis] /

Topinka, Hubertdis

Vymazal, Jiříths

Univerzita Karlova.Katedra andragogiky a personálního řízeníkn20030514003dgg

manuscripttext

diplomové práceczenas

Praha,

2004

cze

Globalizace je zcela jistě jedním z nejvýznamnějších jevů naší éry. Ať se již jedná o jakoukoliv z forem globalizace, přináší tento jev stovkám miliónů lidí po celém světě nebývalé možnosti, ale také značná rizika. Globalizace s sebou přináší nové nároky a nové globální problémy, zasahuje již téměř do všech oblastí lidské činnosti, od kulturních a mediálních sfér, přes oblasti ekonomické a sociální až po oblast vzdělávání a vytváření vzdělávacích politik i systémů. Někteří lidé používají termínu "globalizace" k vyjádření prohlubující se vzájemné závislosti všech lidí i států, globalizace se pro stále více odborníků stává jevem, který je nutno stále lépe a častěji zkoumat a brát na něj ohledy. V posledních letech zasahuje globalizace také do oblasti školství a do oblasti terciárního vzdělávání. Především jedna z forem globalizace - globalizace ekonomická - stále častěji zasahuje do vzdělávacích procesů a systémů různých států. Jistý vliv globalizace na oblast vzdělávání je nesporný, otázkou však zůstává, zda-li je tento vliv pozitivní nebo negativní, případně jak velký tento vliv je, či může být. Problém působení ekonomické globalizace na pole terciárního vzdělávání je tématikou nesporně atraktivní, ale současně z mnoha důvodů komplikovanou. Jedním z nich je například špatná dostupnost původních statistických údajů a téměř žádné empirické výzkumy zabývající se touto problematikou. Samotná ekonomická globalizace je ve své podstatě jevem těžko popsatelným, její neustále se zrychlující vývoj lze jen těžko vědecky podchytit nebo terminologicky ukotvit - tuto skutečnost potvrzuje i velmi široké názorové spektrum odborníku zabývající se problematikou globalizace.

Diplomová práce (Mgr.)--Univerzita Karlova. Filozofická fakulta. Katedra andragogiky a personálního řízení, 2004

Obsahuje bibliografii na s.118-120

Globalizace je zcela jistě jedním z nejvýznamnějších jevů naší éry. Ať se již jedná o jakoukoliv z forem globalizace, přináší tento jev stovkám miliónů lidí po celém světě nebývalé možnosti, ale také značná rizika. Globalizace s sebou přináší nové nároky a nové globální problémy, zasahuje již téměř do všech oblastí lidské činnosti, od kulturních a mediálních sfér, přes oblasti ekonomické a sociální až po oblast vzdělávání a vytváření vzdělávacích politik i systémů. Někteří lidé používají termínu "globalizace" k vyjádření prohlubující se vzájemné závislosti všech lidí i států, globalizace se pro stále více odborníků stává jevem, který je nutno stále lépe a častěji zkoumat a brát na něj ohledy. V posledních letech zasahuje globalizace také do oblasti školství a do oblasti terciárního vzdělávání. Především jedna z forem globalizace - globalizace ekonomická - stále častěji zasahuje do vzdělávacích procesů a systémů různých států. Jistý vliv globalizace na oblast vzdělávání je nesporný, otázkou však zůstává, zda-li je tento vliv pozitivní nebo negativní, případně jak velký tento vliv je, či může být. Problém působení ekonomické globalizace na pole terciárního vzdělávání je tématikou nesporně atraktivní, ale současně z mnoha důvodů komplikovanou. Jedním z nich je například špatná dostupnost původních statistických údajů a téměř žádné empirické výzkumy zabývající se touto problematikou. Samotná ekonomická globalizace je ve své podstatě jevem těžko popsatelným, její neustále se zrychlující vývoj lze jen těžko vědecky podchytit nebo terminologicky ukotvit - tuto skutečnost potvrzuje i velmi široké názorové spektrum odborníku zabývající se problematikou globalizace.

česká ekonomika

Globalizace

Vzdělávání dospělých

vzájemné vztahy