Vývoj bankovních depozitních služeb pro obyvatelstvo v ČR po roce 1990 [rukopis] /
Kysílko, Michal,1982-dis
Havel, Jiří,1957-jn99240000270oth
Univerzita Karlova.Institut ekonomických studiíxx0005480dgg
manuscripttext
bakalářské práce
Praha,
2004
cze
Tato práce se zabývá vývojem nabídky depozitních bankovních služeb (produktů) v ČR od roku 1990. Konkrétně se zaměřuje na depozitní služby pro obyvatelstvo (pro nepodnikatelské fyzické osoby) a jejich změny popisuje v kontextu transformace českého bankovního systému. Po celá 90. léta retailovému bankovnictví dominovaly velké banky, z nichž se postupně stávaly "finanční supermarkety" s rozsáhlou nabídkou produktů. Menší banky se musely specializovat na poskytování služeb pro úzkou skupinu bohatších klientů, jimž vytvářely produkty "na míru". Až s nástupem přímého bankovnictví na přelomu desetiletí začaly menší banky úspěšně podnikat i na trhu depozitních služeb pro širokou veřejnost. Nabídku depozitních produktů významně ovlivňovala přítomnost zahraničních bank. Ty do českého bankovnictví přinášely nové trendy (orientace na klienta, cross-selling, alternativní možnosti spoření) a posilovaly v něm konkurenční prostředí. Dnes je nabídka bankovních depozitních služeb v ČR na úrovni vyspělých ekonomik, za uplynulých 14 let prošla vývojem, který v jiných zemích trval celá desetiletí.
This paper deals with the evolution of bank deposit services (products) after 1990 in the Czech Republic. More concrete, it focuses on deposit services for population (individuals) and describes its changes in context of transition of the czech banking system. During 1990s, the large banks became "financial superstores" and thus dominated over the retail banking area. The smaller banks provided only some kinds of ("tailored") services for the richest clients. They widened their services when electronic banking was introduced, and since then they have successfully supplied other deposit products as well. The supply of deposit product was significantly influenced by the attendence of foreign banks, because those banks have brouhgt some new trends to the czech banking deposit services market (e.g. client approach, cross-selling, alternative possibilities of saving) and enhanced competitive environment. Nowadays, the supply of bank deposit services attains the level of developed economies. In last 14 years it has undergone a development which lasted much more longer in other countries.
Bakalářská práce (Bc.)--Univerzita Karlova. Fakulta sociálních věd. Institut ekonomických studií, 2004
Literatura na s. 58-59
Tato práce se zabývá vývojem nabídky depozitních bankovních služeb (produktů) v ČR od roku 1990. Konkrétně se zaměřuje na depozitní služby pro obyvatelstvo (pro nepodnikatelské fyzické osoby) a jejich změny popisuje v kontextu transformace českého bankovního systému. Po celá 90. léta retailovému bankovnictví dominovaly velké banky, z nichž se postupně stávaly "finanční supermarkety" s rozsáhlou nabídkou produktů. Menší banky se musely specializovat na poskytování služeb pro úzkou skupinu bohatších klientů, jimž vytvářely produkty "na míru". Až s nástupem přímého bankovnictví na přelomu desetiletí začaly menší banky úspěšně podnikat i na trhu depozitních služeb pro širokou veřejnost. Nabídku depozitních produktů významně ovlivňovala přítomnost zahraničních bank. Ty do českého bankovnictví přinášely nové trendy (orientace na klienta, cross-selling, alternativní možnosti spoření) a posilovaly v něm konkurenční prostředí. Dnes je nabídka bankovních depozitních služeb v ČR na úrovni vyspělých ekonomik, za uplynulých 14 let prošla vývojem, který v jiných zemích trval celá desetiletí.
This paper deals with the evolution of bank deposit services (products) after 1990 in the Czech Republic. More concrete, it focuses on deposit services for population (individuals) and describes its changes in context of transition of the czech banking system. During 1990s, the large banks became "financial superstores" and thus dominated over the retail banking area. The smaller banks provided only some kinds of ("tailored") services for the richest clients. They widened their services when electronic banking was introduced, and since then they have successfully supplied other deposit products as well. The supply of deposit product was significantly influenced by the attendence of foreign banks, because those banks have brouhgt some new trends to the czech banking deposit services market (e.g. client approach, cross-selling, alternative possibilities of saving) and enhanced competitive environment. Nowadays, the supply of bank deposit services attains the level of developed economies. In last 14 years it has undergone a development which lasted much more longer in other countries.
Česko
obyvatelstvo
Práce bakalářské
Služby bankovní
Služby depozitní
Systémy bankovní
Transformace