Diagnostika řečových schopností žáků základní školy speciální
Janelová, Soňa
diagnostika
řečové schopnosti
základní škola speciální
diagnosis
speech abilities
special primary school
Tématem diplomové práce je diagnostika řečových schopností žáků ZŠ speciální, tedy dětí se středním či lehkým mentálním postižením. Cílem teoretické části je shrnutí základních informací o mentální retardaci, psychických zvláštnostech dětí s mentálním postižením a především zpracování problematiky řečového projevu této skupiny dětí. Dále je v teoretické části rozpracována problematika logopedické diagnostiky u intaktní populace a u dětí s mentálním postižením. Cílem praktické části bylo vytvoření diagnostického materiálu, zaměřeného na diagnostiku obsahové stránky řeči žáků ZŠ speciální. Dále jsou v praktické části prezentovány také výsledky z aplikace tohoto diagnostického materiálu
The aim of the thesis is the diagnosis of speech abilities of special primary school pupils, namely children with moderate and mild mental retardation. The theoretic part summarizes basic information about mental retardation and psychical differences of children with mental disorder and on speech utterance of this group of children. In following sections the field of logopedic diagnosis of intact population and of children with mental disorder is described. The practical part is aimed on creation of diagnostic material focused on diagnostics of substantial component of speech of children attending special primary school. Results of application of this diagnostic material are discussed as well
Univerzita Karlova v Praze
2007-04-12
diplomová práce
application.pdf