Airlines from international perspective [rukopis] /
Peška, Martin,1981-dis
Tegze, Miron,1954-jo2003197012oth
Univerzita Karlova.Institut ekonomických studiíxx0005480dgg
manuscripttext
bakalářské práce
Praha,
2004
eng
Teroristické útoky z 11. září 2001, zpomalení ekonomického růstu, epidemie SARS, válka v Iráku a růst cen ropy měly v posledních letech negativní vliv na hospodářský vývoj celého světa. Ale právě tyto externí šoky, společně s deregulací vnitřních trhů v USA a v Evropské Unii, rozhýbaly do té doby relativně klidné vody civilního letectví. Navíc dramatický vstup nízkonákladových aerolinií na trh s mimořádně nízkými cenami letenek a jejich následný úspěch znamenal pro již tak oslabené tradiční dopravce nárůst konkurence a nutnost na tento fakt reagovat. Tito zavedení přepravci museli výrazně snížit své náklady a zefektivnit svůj provoz. Začali rovněž vzájemně těsněji spolupracovat, a to především sdružováním se do aliancí. Tato bakalářská práce se snaží především popsat a vysvětlit vzájemnou závislost jednotlivých "hráčů" leteckého trhu, kterými jsou tradiční aerolinie, nízkonákladové společnosti a stát. Detailní analýza zvolených strategií těchto hráčů a jejich vzájemného působení vyústí v poslední části do prognózy, ve které se autor pokouší nastínit budoucnost sektoru civilní letecké dopravy.
The September 11th terrorist attacks, economic downturn, slump in business travel, SARS epidemic, the Iraq war, and growing oil prices all had a negative impact on the world economy. But these external shocks, together with the deregulation of US and EU internal markets, led to deep and mostly positive changes in the airline industry. The dramatic emergence and success of low-cost carriers with their unbeatably low fares meant that the traditional airlines had to react not only to the external shocks but also to this new challenge. All of these network carriers had in common struggle to cut the costs and improve efficiency. The traditional airlines began to cooperate more intensively -- especially through alliances. This bachelor thesis most of all tries to describe and explain the interdependence of the "players" on the market of civil aviation. These are the traditional carriers, low-cost airlines and the state. A detailed analysis of the players strategies and their relationships results into a final synthesis in which the author tries to outline the possible future development of the airline industry.
Bakalářská práce (Bc.)--Univerzita Karlova. Fakulta sociálních věd. Institut ekonomických studií, 2004
Literatura na listě 69-70
Teroristické útoky z 11. září 2001, zpomalení ekonomického růstu, epidemie SARS, válka v Iráku a růst cen ropy měly v posledních letech negativní vliv na hospodářský vývoj celého světa. Ale právě tyto externí šoky, společně s deregulací vnitřních trhů v USA a v Evropské Unii, rozhýbaly do té doby relativně klidné vody civilního letectví. Navíc dramatický vstup nízkonákladových aerolinií na trh s mimořádně nízkými cenami letenek a jejich následný úspěch znamenal pro již tak oslabené tradiční dopravce nárůst konkurence a nutnost na tento fakt reagovat. Tito zavedení přepravci museli výrazně snížit své náklady a zefektivnit svůj provoz. Začali rovněž vzájemně těsněji spolupracovat, a to především sdružováním se do aliancí. Tato bakalářská práce se snaží především popsat a vysvětlit vzájemnou závislost jednotlivých "hráčů" leteckého trhu, kterými jsou tradiční aerolinie, nízkonákladové společnosti a stát. Detailní analýza zvolených strategií těchto hráčů a jejich vzájemného působení vyústí v poslední části do prognózy, ve které se autor pokouší nastínit budoucnost sektoru civilní letecké dopravy.
The September 11th terrorist attacks, economic downturn, slump in business travel, SARS epidemic, the Iraq war, and growing oil prices all had a negative impact on the world economy. But these external shocks, together with the deregulation of US and EU internal markets, led to deep and mostly positive changes in the airline industry. The dramatic emergence and success of low-cost carriers with their unbeatably low fares meant that the traditional airlines had to react not only to the external shocks but also to this new challenge. All of these network carriers had in common struggle to cut the costs and improve efficiency. The traditional airlines began to cooperate more intensively -- especially through alliances. This bachelor thesis most of all tries to describe and explain the interdependence of the "players" on the market of civil aviation. These are the traditional carriers, low-cost airlines and the state. A detailed analysis of the players strategies and their relationships results into a final synthesis in which the author tries to outline the possible future development of the airline industry.
Aerolinie
Práce bakalářské
Průmysl letecký