Teorie reklamy [rukopis] : ekonomie a psychologie /

Teorie reklamy [rukopis] : ekonomie a psychologie /

Gešev, Jordan,1978-dis

Hlaváček, Jiří,1947-jo2002103166oth

Univerzita Karlova.Institut ekonomických studiíxx0005480dgg

manuscripttext

bakalářské práce

Praha,

2004

cze

Práce Teorie reklamy: ekonomie a psychologie pojednává o základních principech disciplíny a zaměření na aplikace poznatků obecné psychologie a teoretické mikroekonomie. Autor se cíleně vyhýbá zkoumání praktických projevů reklamních kampaní a jejich dopadům a testování úspěšnosti. Práce postupuje od stručného přiblížení historického vývoje disciplíny k aktuálním otázkám imperiálnosti reklamy co do projevů a přístupů, hledá optimum výdajů firmy na reklamu, dotýká se alternativních forem reklamy ve smyslu sponzorství a reklamy v CPE a hlavně zkoumá člověka, jako příjemce reklamních sdělení. Zkoumá jeho racionalitu, procesy učení, stádovost, snobství či vrozené předpoklady.

Theory of advertising: economics and psychology deals with elementary principles of our discipline. It applies to fundamental principles of general psychology and theoretical microeconomics. Author does not mention the aspects of advertising campaign in practice, its impacts and tests of fruitfulness deliberately. Step by step he devotes historical evolution, imperialism of advertising, looking for optimum advertising costs of firm. Other themes are sponsorship, advertising in CPE and, mainly, human factor and rationality of individuals, process of learning and specific behavior as snobbery, effects of crowd or native ability.

Bakalářská práce (Bc.)--Univerzita Karlova. Fakulta sociálních věd. Institut ekonomických studií, 2004

Literatura na listě 75-76

Práce Teorie reklamy: ekonomie a psychologie pojednává o základních principech disciplíny a zaměření na aplikace poznatků obecné psychologie a teoretické mikroekonomie. Autor se cíleně vyhýbá zkoumání praktických projevů reklamních kampaní a jejich dopadům a testování úspěšnosti. Práce postupuje od stručného přiblížení historického vývoje disciplíny k aktuálním otázkám imperiálnosti reklamy co do projevů a přístupů, hledá optimum výdajů firmy na reklamu, dotýká se alternativních forem reklamy ve smyslu sponzorství a reklamy v CPE a hlavně zkoumá člověka, jako příjemce reklamních sdělení. Zkoumá jeho racionalitu, procesy učení, stádovost, snobství či vrozené předpoklady.

Theory of advertising: economics and psychology deals with elementary principles of our discipline. It applies to fundamental principles of general psychology and theoretical microeconomics. Author does not mention the aspects of advertising campaign in practice, its impacts and tests of fruitfulness deliberately. Step by step he devotes historical evolution, imperialism of advertising, looking for optimum advertising costs of firm. Other themes are sponsorship, advertising in CPE and, mainly, human factor and rationality of individuals, process of learning and specific behavior as snobbery, effects of crowd or native ability.

ekonomie

Práce bakalářské

psychologie

Reklamy

Teorie reklamy