Způsob emocionálního ovlivnění žáků s ADHD/ADD v rámci edukačního procesu
Lázníčková, Petra
emocionální ovlivnění
ADHD/ADD
edukační proces
social skills
Cílem diplomové práce je zmapování úspěšnosti výuky sociálních dovedností u dětí s ADHD/ADD. Jedná se o zjištění, zda výuka sociálních dovedností přispívá k pozitivním změnám v oblasti emocionality a dílčích rysů osobnosti u těchto dětí. Teoretická část je zaměřena na problematiku syndromu ADHD/ADD, jeho historii, definice, etiologii, projevy a možné terapeutické přístupy. Dále se zabývá problematikou emocí, emocionalitou a osobností dětí s ADHD/ADD. V závěru teoretické části jsou v rámci koncepce emoční inteligence rozebrány vhodné způsoby rozvoje emočních a sociálních dovedností zejména v průběhu edukačního procesu. Praktická část je postavena na dotazníkovém šetření žáků Základní školy pro žáky se specifickými poruchami chování, které mapuje úspěšnost implementace výuky sociálních dovedností. První z dotazníků vyhodnocuje vybrané rysy osobnosti na základě sebehodnocení žáků této školy.
The purpose of this dissertation is to map out the achieved success of giving lessons in social skills to children with ADHD/ADD. The objective is to find out if these kinds of lessons improve the emotional regulation and some personality traits of the children. The theoretical part is a discussion on the problems of ADHD/ADD – historical view, definitions, causes, manifestations and possible therapeutic approaches. Furthermore, it describes emotions, emotional regulation and personalities of children with ADHD/ADD. Conclusion of the theoretical part presents useful methods which could develop emotional and social skills especially during the educational process. The practical part is based on a research questionnaire conducted with pupils from the special school for pupils with behavioural disorder. This research questionnaire will focus on the aforementioned success in giving lessons of social skills.
Univerzita Karlova v Praze
2006-11
diplomová práce
application.pdf