Mimoškolní aktivity sluchově postižených dětí staršího školního věku

Mimoškolní aktivity sluchově postižených dětí staršího školního věku

Horáková, Pavlína

mimoškolní aktivity

sluchově postižený

školní věk

out school activity

aurally handicapped child

elementary school for the aurally handicapped

Diplomová práce je zaměřena na zjištění, jakým způsobem tráví sluchově postižené děti svůj volný čas, jaké možnosti jeho využití jim nabízí školská zařízení v ČR. Dále si klade za cíl získat přehled mimoškolních aktivit vybraných základních škol pro sluchově postižené a odhalit míru zájmu sluchově postižených dětí o využití této nabídky. Teoretická část seznamuje s problematikou sluchového postižení, je zde charakterizována osobnost a podmínky vývoje sluchově postiženého dítěte, formy možnosti komunikace a stručný přehled organizace péče o sluchově postižené u nás. Závěr teoretické části popisuje obecné poznatky o obsahu, formách a institucích výchovy mimo vyučování. Praktická část zahrnuje samotné šetření a základní informace o školách pro sluchově postižené v ČR, na nichž šetření probíhá. K ověření stanovených předpokladů je použito dotazníkové metody. V závěru diplomové práce jsou všechna zjištěná fakta shrnuta

The dissertation brings a survey of how aurally handicapped children spend their leisure time, which possibilities of spending it educational institutions in the Czech Republic offer to them. Further the dissertation is aimed at acquirement of an extracurricular activities outline in selected elementary schools for the aurally handicapped and at disclosure of aurally handicapped children´s interest to seize the offer. The theoretical part gives information about aural handicap, further there are characterized conditions of an aurally handicapped child´s development and a personality, there are described ways of communication and a brief outline of care of the aurally handicapped in our country. The theoretical part end describes general information of content, forms and educational institutions besides lessons. The practical part includes factual inquiry and basic information about examined schools for the aurally handicapped in the Czech Republic.

Univerzita Karlova v Praze

2007-04-16

diplomová práce

application.pdf