Systém podnikového vzdělávání [rukopis] /

Systém podnikového vzdělávání [rukopis] /

Vavrušková, Šárkadis

Kocianová, Renata,1964-mzk2005282208ths

Univerzita Karlova.Katedra andragogiky a personálního řízeníkn20030514003dgg

manuscripttext

diplomové práceczenas

Praha,

2000

cze

V diplomové práci J sem se zaměřila na oblast podnikového vzdělávání. Považuji tuto oblast za velice důležitou a Jsem přesvědčena, že vzdělávání a rozvoj pracovníků by měly mít v podnikové personální práci nezastupitelné místo. Potřebu dalšího, především podnikového vzdělávání vyvolává rychlý hospodářský vývoj. Tržní ekonomika klade neustále nové požadavky na znalosti a dovednost pracovníků a jejich soustavnou inovaci, která umožní pracovní síle držet krok s rychlým technologickým rozvojem. Dá se předpokládat, že význam podnikového vzdělávání nadále poroste. Prognózy v tomto směru hovoří jasně. Mezinárodní organizace práce (International Labour Organisation) uvádí, že v průběhu příštích deseti let se změní až 80 % dnes používaných technologií. Přestože po změně režimu v naší republice bylo možné očekávat prudký nárůst zájmu o tyto aktivity, tento předpoklad se zcela nenaplnil. Po krátkém zvýšeném zájmu na začátku devadesátých let opět nastal pokles. Souvisí to se specifickou situací podniků v postkomunistických zemích, které procházely hlubokými změnami a reorganizací. Často byly nuceny řešit ekonomické otázky související se samotnou existencí podniku. V takové situaci nepatřilo vzdělávání pracovníků k jejich prioritám.

Diplomová práce (Mgr.)--Univerzita Karlova. Filozofická fakulta. Katedra andragogiky a personálního řízení, 2000

Obsahuje bibliografii na s.89-103

V diplomové práci J sem se zaměřila na oblast podnikového vzdělávání. Považuji tuto oblast za velice důležitou a Jsem přesvědčena, že vzdělávání a rozvoj pracovníků by měly mít v podnikové personální práci nezastupitelné místo. Potřebu dalšího, především podnikového vzdělávání vyvolává rychlý hospodářský vývoj. Tržní ekonomika klade neustále nové požadavky na znalosti a dovednost pracovníků a jejich soustavnou inovaci, která umožní pracovní síle držet krok s rychlým technologickým rozvojem. Dá se předpokládat, že význam podnikového vzdělávání nadále poroste. Prognózy v tomto směru hovoří jasně. Mezinárodní organizace práce (International Labour Organisation) uvádí, že v průběhu příštích deseti let se změní až 80 % dnes používaných technologií. Přestože po změně režimu v naší republice bylo možné očekávat prudký nárůst zájmu o tyto aktivity, tento předpoklad se zcela nenaplnil. Po krátkém zvýšeném zájmu na začátku devadesátých let opět nastal pokles. Souvisí to se specifickou situací podniků v postkomunistických zemích, které procházely hlubokými změnami a reorganizací. Často byly nuceny řešit ekonomické otázky související se samotnou existencí podniku. V takové situaci nepatřilo vzdělávání pracovníků k jejich prioritám.

Evropská unie

rozvoj kariéry

Plánování

podnikové vzdělávání