Výchova a vzdělávání dospělých s mentálním postižením [rukopis] : andragogika mentálně retardovaných /

Výchova a vzdělávání dospělých s mentálním postižením [rukopis] : andragogika mentálně retardovaných /

Palánová, Ivanadis

Šnýdrová, Ivana,1947-jo20010082946ths

Univerzita Karlova.Katedra andragogiky a personálního řízeníkn20030514003dgg

manuscripttext

diplomové práceczenas

Praha,

2005

cze

Tématem mé diplomové práce je výchova a vzdělávání dospělých s mentálním postižením. Proč zrovna toto téma? Již od dětství jsem se ve svém nejbližším okolí (ve škole, v sousedství i v rodině) setkávala s lidmi s mentálním postižením. Během studia na základní škole jsem se pravidelně účastnila dobrovolného sociálního programu ZŠ U Santošky v Praze s Ústavem sociální péče ve Stráži nad Nežárkou. Cílem programu bylo seznámení a sblížení žáku základní školy a chovancu ÚSP (záměrně používám staré označení pro klienty ÚSP). Mohla jsem tedy nahlédnout do zpusobu života mentálně postižených. Dále jsem měla a stále mám možnost sledovat životní vývoj mé mentálně postižené sestřenice Darinky i jejích přátel. Tato problematika je mi proto velice blízká. V souvislosti s oborem, který studuji, tj. vzdělávání dospělých, sem se rozhodla napsat o výchově a vzdělávání dospělých lidí s mentálním postižením.

Diplomová práce (Mgr.)--Univerzita Karlova. Filozofická fakulta. Katedra andragogiky a personálního řízení, 2005

Obsahuje bibliografii na s.71-78

Tématem mé diplomové práce je výchova a vzdělávání dospělých s mentálním postižením. Proč zrovna toto téma? Již od dětství jsem se ve svém nejbližším okolí (ve škole, v sousedství i v rodině) setkávala s lidmi s mentálním postižením. Během studia na základní škole jsem se pravidelně účastnila dobrovolného sociálního programu ZŠ U Santošky v Praze s Ústavem sociální péče ve Stráži nad Nežárkou. Cílem programu bylo seznámení a sblížení žáku základní školy a chovancu ÚSP (záměrně používám staré označení pro klienty ÚSP). Mohla jsem tedy nahlédnout do zpusobu života mentálně postižených. Dále jsem měla a stále mám možnost sledovat životní vývoj mé mentálně postižené sestřenice Darinky i jejích přátel. Tato problematika je mi proto velice blízká. V souvislosti s oborem, který studuji, tj. vzdělávání dospělých, sem se rozhodla napsat o výchově a vzdělávání dospělých lidí s mentálním postižením.

Andragogika

mentální postižení