Inovační aktivity ve vzdělávání dospělých [rukopis] /

Inovační aktivity ve vzdělávání dospělých [rukopis] /

Velas, Marekdis

Beneš, Milan,1950-xx0004727ths

Univerzita Karlova.Katedra andragogiky a personálního řízeníkn20030514003dgg

manuscripttext

diplomové práceczenas

Praha,

2003

cze

Na základě aktuálních poznatku chci popsat některé, podle mého soudu duležité soubory jevu vzniklé v posledních několika letech a přinášející transformaci společenských vztahu a převrat v lidském myšlení. Vypracování této práce bylo ovlivněno mým zájmem o problematiku a předchozí zkušeností s prací v oblastech dalšího vzdělávání a zavádění informačních a komunikačních technologií (dále leT) do výuky. Sledováním překotného vývoje jsem zachytil některé zajímavé skutečnosti a došel k názoru, že je potřeba se zamyslet nad přítomností leT v odvětví vzdělávání dospělých. Ukázat na vznik nových souvislostí a možností reflektujících se v didaktice a popsat komplexně ne technickou stránku leT, ale společensko-ekonomická a znalostní hlediska. Na rozdíl od technických studijních oboru, kde existují regulérní plány na včlenění leT, jsou humanitní vědy a potažmo i pedagogické obory pozadu a nezareagovaly dostatečně rychle na potřebu vytvořit vlastní politiku v oblasti leT. Rozvoj nových technologií spolu s procesy, jež ve společnosti vyvolávají, nezpusobují pouze změny obsahu, způsobu a forem vzdělávání, ale i změny v samotném pojetí studia, v práci lektoru i v přípravě na výkon budoucího povolání. Tento text si klade za úkol spojit a souvisle popsat asimilaci informačních technologií do českého vzdělávacího systému. leT přímo či nepřímo determinují nejen vzdělávání dospělých, ale hlavně odvětví lidské činnost, ze kterých vzdělávání dospělých vychází a nějakým zpusobem je na nich závislé.

Diplomová práce (Mgr.)--Univerzita Karlova. Filozofická fakulta. Katedra andragogiky a personálního řízení, 2003

Obsahuje bibliografii na s.77-79

Na základě aktuálních poznatku chci popsat některé, podle mého soudu duležité soubory jevu vzniklé v posledních několika letech a přinášející transformaci společenských vztahu a převrat v lidském myšlení. Vypracování této práce bylo ovlivněno mým zájmem o problematiku a předchozí zkušeností s prací v oblastech dalšího vzdělávání a zavádění informačních a komunikačních technologií (dále leT) do výuky. Sledováním překotného vývoje jsem zachytil některé zajímavé skutečnosti a došel k názoru, že je potřeba se zamyslet nad přítomností leT v odvětví vzdělávání dospělých. Ukázat na vznik nových souvislostí a možností reflektujících se v didaktice a popsat komplexně ne technickou stránku leT, ale společensko-ekonomická a znalostní hlediska. Na rozdíl od technických studijních oboru, kde existují regulérní plány na včlenění leT, jsou humanitní vědy a potažmo i pedagogické obory pozadu a nezareagovaly dostatečně rychle na potřebu vytvořit vlastní politiku v oblasti leT. Rozvoj nových technologií spolu s procesy, jež ve společnosti vyvolávají, nezpusobují pouze změny obsahu, způsobu a forem vzdělávání, ale i změny v samotném pojetí studia, v práci lektoru i v přípravě na výkon budoucího povolání. Tento text si klade za úkol spojit a souvisle popsat asimilaci informačních technologií do českého vzdělávacího systému. leT přímo či nepřímo determinují nejen vzdělávání dospělých, ale hlavně odvětví lidské činnost, ze kterých vzdělávání dospělých vychází a nějakým zpusobem je na nich závislé.

Andragogika

Internet

Metody a techniky

informační technologie